12/1


Vem har sagt att inte det nappar på eftermiddagar och kvällar på vintern.



Jag och en fiskebroder tog oss till Falun för att testa där vi slutade för en vecka sedan.
Då slutade vi fiska vid samma tid vi började i dag, ganska snart pillade det till försiktigt i pimpeln och första Rödingen var fångad.



Några hål senare anade jag en försiktig rörelse i linan och jag lyfte pimpeln och firren var krokad.
När jag kört fisken ett tag och styrde upp den i hålet, då fastnade fisken varpå jag fick låta den backa ner ur hålet ner under isen igen.
Gissa om regnbågen blev förbannad? det var som den svalt en jetmotor. Den for fram och tillbaka under isen med en jäkla fart, villket gjorde det ganska besvärligt för mig att lirka fram huggkroken ur facket i skryllan bakom min rygg. 



3 fiskar av totalt 6 och en tappad fick följa med hem till Borlänge, inte så illa av 4 1/2 timmes fiske en eftermiddag.

<°(((><



 


 


Kommentarer
Postat av: Micke.S

Inte illa på en eftermiddag,kanske kikar över till dig på jobbet i morgon om jag får tid

2011-01-16 @ 19:11:49
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0